Active TopicsActive Topics  Display List of Forum MembersMemberlist  Search The ForumSearch  HelpHelp
  RegisterRegister  LoginLogin
The Radio Room
 U47.org Forum :: The Radio Room
Subject Topic: UGG Sandaler Billigt Online Post ReplyPost New Topic
Author
Message << Prev Topic | Next Topic >>
quague79
Matrose
Matrose

Online Status: Offline
Posted: 26 January 2022 at 08:31 | IP Logged Quote quague79

Berättelsen om Dam/Herr UGG Sandaler började, på ett inkongruent sätt, på stranden. Stövlarna dök upp på 1970-talet bland australiensiska surfare, som omfamnade dem som en bekväm och varm skor efter surfing. Brian Smith, en australisk surfare som bor i Santa Monica, Kalifornien, såg att de höll på i USA och började importera stövlarna från Australien, sålde dem till lokala surfbutiker och ur en skåpbil vid surftävlingar. Han startade senare Ugg Holdings Inc i södra Kalifornien, där företaget fortfarande är baserat, och registrerade varumärket Ugg.

I slutet av 2000-talet var UGG Sandaler guldålder i full gång, sporrat av den växande populariteten för australiensiska produkter (Uggs tillverkas i Kina, men tillverkade av australiskt fårskinn och kopplade till landets livsstil) och en kändis som inkluderade Kate Moss , Sarah Jessica Parker och Stella McCartney. År 2010 var Deckers aktie upp 2400 procent sedan företaget först tillkännagav sin plan att köpa Ugg, redan 1995, till stor del driven av framgången med märkets fårskinnsstövlar.

Deras återkomst har varit överraskande, för i en värld av robusta Red Wing-stövlar eller Colorado tan Caterpillars är det något platt med UGG Sandaler Lägsta Priset. "Det är en reaktion mot den strukturerade stöveln som har blivit en stapelvara i en mans vintergarderob", tycker GQ-kolumnisten Justin Myers, aka The Guyliner. Under åren sedan Ugg var på sin topp har silhuetten inom herrmodet gått från penntunn och tight till David Byrne-vid och vidsträckt, och därför skulle det vara logiskt att när dina byxor och kappa blir större, så gör din skor.

Inte långt efter att jag upptäckte bilder på Paris Hilton och systrarna Olsen i UGG Sandaler Billigt Online, tvingade jag min mamma att ta mig till en liten butik på norra sidan av Chicago – en av de enda lokala butikerna som hade varumärket innan det blev stort i US Hennes panna höjdes hela tiden, och hon undrade förmodligen tyst varför jag ville sätta något på mina fötter som fick mig att se ut som om jag tävlade med slädhundar i Alaska. "För att de är coola!" Jag spottade tillbaka på henne med tonårens eld och raseri. Hon gav upp och ut gick jag med mitt första par: de klassiska kalvlånga ljusbruna Uggs med shearling trim på utsidan. Kate Hudson hade exakt samma.

Etiketten har kommit långt under det senaste decenniet, och även om jag nu kanske tänker tillbaka på min korta tonårsförsök med Ugg-stövlar som bara ett möte med en modefluga, måste jag erkänna att jag liksom vill ha ett par igen. Köp UGG Sandaler Träningsbyxorna i frotté är borta för länge sedan och de veckade minikjolarna likaså, men jag kanske ska ge de luddiga skorna en chans till. Och vem vet, kanske kommer den nuvarande ful-chic skovillan på banan att ge upphov till Ugg-förnyelser från märken som Balenciaga eller Christopher Kane. Jag kanske inte riktigt, verkligen behöver dem som jag brukade, men det finns fortfarande något med dem som jag vill, rationellt eller inte.

www.neufkanga.com
Back to Top View quague79's Profile Search for other posts by quague79

If you wish to post a reply to this topic you must first login
If you are not already registered you must first register

Post ReplyPost New Topic
Printable version Printable version

Forum Jump
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot create polls in this forum